Toimitusehdot

Tällä sivulla kerromme tärkeää tietoa tilaamisesta. Lue kaikki tai siirry sinua kiinnostavaan kohtaan:

Tilaaminen
Toimitusaika
Ostoskori
Kirjautuminen
Maksajan tiedot
Vastaanottajan tiedot
Toimitustavat ja toimituskulut
Maksutavat
Erityistoiveet
Lisätilaukset ja tilauksen muuttaminen
Jos ostoskori ei toimi
Tilaukset ulkomaille
Tilausvahvistus ja tilausseuranta
Vaihto tai palautus
 

 

TILAAMINEN

Tehdäksesi ostoksia, sinun ei tarvitse rekisteröityä tai kirjautua. Käyttämälläsi sähköpostiosoitteella luodaan käyttäjätili tilausjärjestelmäämme automaattisesti. Voit ostaa verkkokaupastamme napsauttamalla tuotteet ostoskoriin, siirtymällä ostoskoriin ruudun oikeassa yläkulmassa ja hoitamalla tilauksen loppuun. Jos tilaaminen verkkokaupasta ei onnistu, ota yhteyttä sähköpostilla tai puhelimella. Toimitamme tilaukset postite tai ne voi noutaa varastoltamme Pietarsaaressa. Lisätietoja varastonoudoista löytyy ylävalikon linkistä: yhteystiedot.

Aina kun painat ostoskorin alalaidassa olevaa painiketta Siirry maksamaan / Vahvista tilaus muodostuu uusi tilaus, johon ostoskorissa olevat tuotteet varautuvat. Jos kyseessä on varaston viimeinen tuote, ei seuraavaan tilaukseen jää enää tuottetta jäljelle. Jos tilauksesi oli aiheeton ja haluat perua sen, valitse Paytrailin maksun tiedot -sivun alalaidasta kohta: Peruuta maksaminen. Jos olit valinnut jonkin toisen maksutavan tai et käyttänyt edellä mainittua toimintoa, ota yhteyttä Lahjakkaaseen ja pyydä perumaan aiheeton tilaus, jolloin tilauksen tuotteet vapautuvat jälleen myyntiin. Peruutamme aiheettomaksi tulkittuja tilauksia, joiden maksutapahtumaa ei ole viety päätökseen normaalissa ajassa, ilman yhteydenottoakin.

 

TOIMITUSAIKA

Tilaukset toimitetaan yleensä 1-3 arkipäivän kuluessa maksun näkymisestä tilillämme. Ostoskorin alareunassa on kohta Erityistoiveet, jossa kannattaa kertoa toivomus tai ehdoton takaraja toimitukselle. Erittäin kiireellisissä tapauksissa kannattaa olla yhteydessä myös sähköpostitse tai puhelimella. Mikäli toimitus viivästyy huomattavasti tavanomaisesta, otan yhteyttä, jos olet ilmoittanut puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi.

 

OSTOSKORI

Kaikki kaupassa myytävät tuotteet löytyvät otsakkeen ”tuoteryhmät” alta. Monet tuotteet löytyvät myös tuotemerkeittäin ryhmiteltynä omasta valikostaan. Kun haluat lisätietoja tuotteesta tai tilata tuotteen, napsauta tuotetta. Siirrä se ostoskoriin napsauttamalla Lisää ostoskoriin –painiketta. Kun haluat katsoa ostoskoriasi tai lähettää tilauksen, napsauta ostoskoria, joka löytyy läheltä sivun oikeaa yläkulmaa Ennen kuin lähetät tilauksen, katso että korissasi on oikeat määrät oikeita tuotteita. Tuotteet ja kirjoittamasi tiedot säilyvät ostoskorissa, kunnes teet tilauksen, tyhjennät selaihistorian tai napsautat Tyhjennä ostoskori -painiketta. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

 

KIRJAUTUMINEN

Jos olet aikaisemmin tilannut tästä kaupasta ja ilmoittanut sähköpostisi, voit halutessasi kirjautua sisään järjestelmäämme. Osoitetietosi uuteen tilaukseen löytyvät järjestelmästämme. Kirjautua voi ihan sivun ylälaidassa olevasta linkistä tai ostoskorista sen jälkeen kun sinne on lisätty ainakin yksi tavara.


Käyttäjätunnus: sähköpostiosoite, jota olet käyttänyt.
Salasana:  lähetetty sinulle aiemmin

 

MAKSAJAN TIEDOT

Maksajan täytyy olla 18 vuotta täyttänyt henkilö. Alle 18-vuotias voi tilata huoltajan luvalla. Huoltaja on vastuussa alaikäisen tekemistä tilauksista. Voimme tarvittaessa ottaa yhteyttä tilaajaan ennen tilauksen lähettämistä ja pidämme itsellämme oikeuden olla toimittamatta tilausta.

Yritys / laitos: jos tilaat yksityishenkilönä, jätä tämä tyhjäksi

Puhelinnumero: on tärkeää ilmoittaa oikein, sillä posti lähettää matkapuhelimeen tekstiviestinä tavaran saapumisilmoituksen. Voimme myös soittaa tai tekstata numeroon, jos tilauksessasi on jotain poikkeuksellista. Numeroa ei käytetä mainontaan. Numeron ilmoittaminen on myös välttämätöntä, jos tilaat postiennakolla tai Everyday-laskulla.

Sähköpostiosoite: Tämä on samalla käyttäjätunnuksesi asiakastiliisi ja nykyisen ja edellisten tilaustesi seurantaan. Kirjoita osoite oikeassa muodossaan. Tilauksesi tiedot talletetaan ja tilausvahvistus lähetetään tällä sähköpostiosoitteella. Voit myöhemminkin tarkastella, mitä olet milloinkin tilannut. Tietojasi ei luovuteta Lahjakkaan ulkopuolelle eikä niitä käytetä markkinointiin ilman nimenomaista suostumustasi. Jos et omista omaa sähköpostiosoitetta, kirjoita tähän esimerkiksi: xx@zzz.fi

Uutiskirje: 98 % asiakkaistamme valitsee jatkaa sähköisen uutiskirjeemme tilaajina. Uutiskirjeen tilaajat saavat arvokkaita etuja, joita muut eivät saa.

Toimitus eri osoitteeseen: valitse tämä, jos maksajan osoite ei ole sama kuin toimitusosoite.

 

VASTAANOTTAJAN TIEDOT

Yritys / laitos: jos vastaanottaja on yksityishenkilö, jätä tämä tyhjäksi

Puhelinnumero: on tärkeää ilmoittaa oikein, sillä posti lähettää matkapuhelimeen tekstiviestinä tavaran saapumisilmoituksen.

Sähköpostiosoite: Ilmoittaminen on vapaaehtoista. Tietoa ei luovuteta Lahjakkaan ulkopuolelle.

 

TOIMITUSTAVAT JA TOIMITUSKULUT

Nouto postista tai kirje (4,90 €)

Paketti on noudettavissa postistasi klo 16 jälkeen saapumispäivänään. Ilmoita tilauksesi yhteydessä kännykkänumero, johon posti lähettää paketin saapumisilmoituksen tekstiviestillä. Saapumisilmoituksia ei lähetetä kirjeitse. Postilaakkoon mahtuvat kirjeet kannetaan perille. Paketin kulkua voi seurata osoitteessa posti.fi lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi, kun tilaus on pakattu. Kirjeen kulkua ei voi seurata. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

Matkahuolto lähellä-paketti (6,50 €)

Lähellä-paketin noutopaikaksi voi valita Matkahuoltojen lisäksi minkä tahansa Siwa-, Valintatalo- tai Euromarket-myymälän. Paketin voi noutaa läheltä silloin kun itselle parhaiten sopii. Merkitse tilaukseesi matkapuhelinnumerosi, niin saat tekstiviestin heti kun paketti on noudettavissa. Paketin kulkua voi seurata osoitteessa matkahuolto.fi lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi, kun tilaus on pakattu. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

Posti tuo klo 8-14 (7,90 €)

Sopii työpaikalle tilattaviin lähetyksiin. Posti tuo paketin perille asti arkisin klo 8-14. Jakeluaikaan ei voi vaikuttaa. Jos paikalla ei olla, posti jättää saapumisilmoituksen ja voit noutaa paketin postistasi. Paketin kulkua voi seurata osoitteessa posti.fi lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi, kun tilaus on pakattu. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

Posti tuo sovittuna aikana (10,90 €)

Postista soitetaan ja sovitaan, milloin he tuovat paketin perille asti. Jakelu tapahtuu suuremmissa kaupungeissa arkisin klo 21 mennessä ja muualla klo 14 tai 17 mennessä. Sopii kotitalouksille. Paketin kulkua voi seurata osoitteessa posti.fi lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi, kun tilaus on pakattu. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

Postiennakkopaketti (12,90 €)

Perinteinen postiennakkolähetys. Maksat lähetyksen postissa, kun vastaanotat paketin. Huom! Mikäli et lunasta postiennakkolähetystä, laskutamme sinulta 20 euroa palautuskuluja emmekä lähetä sinulle jatkossa postiennakolla. Postiennakkotilauksessa pitää olla toimivat puhelin- ja sähköpostitiedot, jotta voimme tarkistaa henkilöllisyyden. Paketin kulkua voi seurata osoitteessa posti.fi lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi, kun tilaus on pakattu. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

Nouto Lahjakkaasta Pietarsaaresta (0,00 €)

Jos noudat tavarat varastoltamme Pietarsaaresta, maksa tilaus verkkokaupan kautta tai käteisellä paikan päällä. Pankkikortilla ei voi maksaa varastolla. Ota yhteyttä ja sovi etukäteen noutoaika. Aukiolomme vaihtelee päivittäin. Saat sähköpostia, kun tilauksesi on noudettavissa. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

MAKSUTAVAT

Vain ne maksutavat ilmestyvät näkyviin ostoskoriin, jotka on mahdollista valita kunkin toimitustavan yhteydessä.

 

Pankit, luottokortit, PayPal, Collector, Jousto

Maksu tai luoton hyväksyntä näkyy Lahjakkaassa heti ja tilaus siirtyy jatkokäsittelyyn.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa otetaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan: Lahjakas.fi

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Pankit ja luottokortit

Maksu tapahtuu tilauksen yhteydessä pankkitilisi tunnuksilla tai luottokortilla: Nordea, OP, Säästöpankit, Aktia, POP, Tapiola, Ålandsbanken, Sampopankki, Handelsbanken, S-pankki sekä Visa, Visa Electron, Mastercard ja American Express.

Paytrail-tili

Paytrail säästää sinut toistuvilta toimitus- ja maksutietojen syöttämisiltä verkko-ostoksilla. Rekisteröidy ja liitä korttitietosi (debit tai credit) käyttäjätiliisi vain kerran. Jatkossa vahvistat ostoksesi tuhansissa eri verkkokaupoissa yksillä tunnuksilla. Palvelu on ilmainen.

Näin se toimii

1. Siirry verkkokaupassa maksamaan ostoksesi. Luo ilmaiset Paytrail-tunnukset maksun yhteydessä, tunnistaudu pankkitunnuksillasi ja jatka maksamaan.

2. Lisää maksukortti (debit tai credit). Kortin tallentaminen ja maksaminen on turvallista.

Tiedot tallentuvat turvallisesti Paytrailin palveluun. Voit kirjautua milloin vain käyttäjätilillesi uudestaan Paytrail.comissa ja tutustua ostohistoriaasi sekä hallinnoida käyttäjätietojasi. Jatkossa vahvistat ostoksesi yksillä tunnuksilla tuhansissa eri verkkokaupoissa!

 

PayPal

Voit maksaa luottokortilla tai PayPal -tililtäsi. Lisätietoja www.paypal.com. Maksun saajana näkyy Toiminimi Anna-Maria Pokela.

 

Collector Lasku/Osamaksu (laskutuspalkkio 2,95 eur)

Palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

Jousto

  • Jousto Laskun kertaostos 20–1000 euroa, 14 vrk maksuaikaa, laskutusmaksu 4,90 €.
  • Jousto Osamaksun kertaostos 30–5000 euroa, 1-24 kuukautta maksuaikaa, kuukausikorko 2,42 % ja laskutusmaksu 4,90 €/kk.

Jousto lähettää sinulle laskun ostoksestasi valintasi mukaan joko sähköpostitse tai postitse. Maksusi kirjautuu verkkokauppaan heti ja Lahjakas.fi voi toimittaa tilauksesi.

Lisätietoa DFC Nordic Oy / Jousto

https://www.jousto.com/

Asiakaspalvelu ma-pe klo 7-22 ja la-su klo 9-21

Puh. 0800 186 186 (pvm/mpm) asiakaspalvelu@jousto.com

 

MobilePay

MobilePayn käytön aloittaminen

  1. Lataa MobilePay AppStoresta, Google Playsta tai Windows Storesta.
  2. Valitse 'rekisteröidy' ja seuraa ohjeita. Rekisteröintiä varten tarvitset suomalaisen pankin tilinumeron ja maksukortin. Tunnistautumalla pankkitunnuksillasi, saat käyttöösi suuremmat käyttörajat.
  3. Valitse henkilökohtainen nelinumeroinen tunnusluku, jolla kirjaudut MobilePayhin. Voit kirjautua myös sormenjäljelläsi, jos puhelimessasi on sormenjälkilukija.

MobilePay on maksuton kaikkien pankkien asiakkaille. Käyttääksesi MobilePaytä sinun tulee olla yli 15-vuotias.

Lisätietoja www.mobilepay.fi

 

Ennakkomaksu tilisiirtona

Tämä maksutapa sopii kaikille. Saat tilillepanotiedot kuvaruudullesi, josta voit kirjoittaa ne muistiin tai tulostaa. Toimitamme tuotteet, kun maksu näkyy tilillämme. Maksusuorituksen siirtymiseen kuluu 0-2 pankkipäivää. Tuotteet ovat pääsääntöisesti varattuna sinulle 14 vrk tilauksesta, mutta Lahjakkaalla on oikeus päättää varaus sitä ennenkin.

 

Postiennakko

Maksat lähetyksen postissa, kun vastaanotat paketin. Huom! Mikäli et lunasta postiennakkolähetystä, laskutamme sinulta 20 euroa kattamaan lähetyksestä aiheutuneita kuluja emmekä lähetä sinulle jatkossa postiennakolla. Postiennakkotilauksessa pitää olla myös puhelin- ja sähköpostitiedot, jotta voimme tarkistaa tilaajan henkilöllisyyden.

 

Kunnat ja seurakunnat

Toimitamme kuntien ja kuntayhtymien laitoksille sekä seurakunnille laskuun 14 päivää netto. Varsinainen lasku toimitetaan tavaran mukana tai erilliseen laskutusosoitteeseen.

 

Käteisellä

Käteisellä voi maksaa ainoastaan noutotilauksen. Nouto tapahtuu Lahjakkaasta, Pietarsaaresta.

 

Everyday 

Valitettavasti tätä maksutapaa ei ole enää saatavilla.

 

ERITYISTOIVEET

Tähän voit kirjoittaa tilaukseen tai tuotteisiin liittyviä tietoja, kysymyksiä tai palautetta; esimerkiksi minä päivänä toimituksen pitää olla perillä.

 

LISÄTILAUKSET JA TILAUKSEN MUUTTAMINEN

Jos haluat muuttaa tilausta tai lisätä siihen tavaraa, ota mahdollisimman pian yhteyttä mielellään soittamalla ensin. Mikäli tilaustasi ei olla ehditty postittaa, lisätilauksesta ei peritä uutta toimitusmaksua.

 

JOS OSTOSKORI EI TOIMI, EVÄSTEET

Tietokoneen Cookies-tuen ( = evästeiden hyväksyminen ) pitää olla päällä, jotta tilaaminen ostoskoria käyttäen onnistuu. Cookies-tuki käynnistyy, kun selaimen Internet-astuksista valitaan tietosuojataso, joka hyväksyy evästeet. Jos tilaaminen ei onnistu ostoskoria käyttäen, voit soittaa tai lähettää tilauksen sähköpostilla.

 

TILAUKSET ULKOMAILLE

Tee tilaus sähköpostilla. Toimituskulut veloitetaan Suomen postin hinnaston mukaisesti. Toimitus tapahtuu kun maksu on suoritettu. Vaihto ja palautus tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

 

TILAUSVAHVISTUS JA TILAUSSEURANTA

Kun tilaat ostoskoria käyttäen ja ilmoitat sähköpostiosoitteesi, saat automaattisen tilausvahvistuken ja pääset tarkistamaan, milloin maksu on tullut perille ja milloin tavara on toimitettu. Kirjoita osoite oikeassa muodossaan. Voit myöhemminkin tarkastella, mitä olet milloinkin tilannut, sillä sähköpostiosoitteellasi tehdyt tilaukset säilyvät järjestelmässämme asiakastililläsi. Yleisin syy siihen, että tilausvahvistus ei saavu sähköpostiisi, on sähköpostiosoitteen kirjoittaminen väärin. Tarkista oikeinkirjoitus ennen tilauksen lähettämistä, sillä jälkikäteen sähköpostiosoitetta ei voi vaihtaa.

 

VAIHTO TAI PALAUTUS

Vaihto

Ota AINA yhteyttä Lahjakkaaseen, ennen kuin palautat tuotteen! Emme palauta maksamiasi lähetyskuluja, jos asiasta ei ole sovittu etukäteen. Kun palautus tehdään antamiemme ohjeiden mukaan, on se asiakkaalle maksutonta. Kun haluatte jotakin muuta palautetun tavaran tilalle, perimme toimituskulun uusista tuotteista. Vaihdon ollessa kyseessä ehdotamme yleensä, että palautatte tavaran omalla kustannuksellanne käyttäen osoitetta:

T:mi Anna-Maria Pokela
Idmaninkatu 31
68600 PIETARSAARI

ja me puolestamme lähetämme uudet tavarat täältä sinulle meidän kustannuksellamme. Mikäli vaihdossa haluamasi tuotteet ovat kalliimpia kuin alkuperäiset, maksat erotuksen. Mikäli taas vaihdossa haluamasi tuotteet ovat halvempia kuin alkuperäiset, maksamme erotuksen tilillesi eli lähetä vaihdettavien tuotteiden mukana tilinumerosi.

 

Palautus

Ota AINA yhteyttä Lahjakkaaseen, ennen kuin palautat tuotteen! Emme palauta maksamiasi lähetyskuluja, jos asiasta ei ole sovittu etukäteen. Jos palautat tuotteen, etkä halua mitään sen tilalle, ilmoita palautuksen yhteydessä tilinumerosi, jonne palautamme rahan. Sinun ei tarvitse maksaa postimaksua, kun käytät alla olevaa asiakaspalautusosoitetta:

Asiakaspalautus
Kivikangas Oy
Infokoodi: Pokela
sopimus 600178
68601 Pietarsaari