Toimitusehdot

Tällä sivulla kerromme tärkeää tietoa tilaamisesta. Lue kaikki tai siirry sinua kiinnostavaan kohtaan:

Tilaaminen
Toimitusaika
Ostoskori
Kirjautuminen
Maksajan tiedot
Vastaanottajan tiedot
Toimitustavat ja toimituskulut
Maksutavat
Erityistoiveet
Lisätilaukset ja tilauksen muuttaminen
Jos ostoskori ei toimi
Tilaukset ulkomaille
Tilausvahvistus ja tilausseuranta
Vaihto tai palautus
Suomen Verkkomaksut

 

TILAAMINEN

Tehdäksesi ostoksia, sinun ei tarvitse rekisteröityä tai kirjautua. Käyttämälläsi sähköpostiosoitteella luodaan käyttäjätili tilausjärjestelmäämme automaattisesti. Voit ostaa verkkokaupastamme napsauttamalla tuotteet ostoskoriin, siirtymällä ostoskoriin ruudun oikeassa yläkulmassa ja hoitamalla tilauksen loppuun. Jos tilaaminen verkkokaupasta ei onnistu, ota yhteyttä sähköpostilla tai puhelimella. Toimitamme tilaukset postite tai ne voi noutaa varastoltamme Pietarsaaressa. Lisätietoja varastonoudoista löytyy ylävalikon linkistä: yhteystiedot.

 

TOIMITUSAIKA

Tilaukset toimitetaan yleensä 1-3 arkipäivän kuluessa maksun näkymisestä tilillämme. Mikäli tilauksesi ei saavu sovitussa ajassa, ota meihin heti yhteyttä. Ostoskorin alareunassa on kohta Erityistoiveet, jossa voit kertoa minä päivänä toimituksen pitää olla perillä. Mikäli toimitus viivästyy, otamme yhteyttä, jos olet ilmoittanut puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi.

 

OSTOSKORI

Kaikki kaupassa myytävät tuotteet löytyvät otsakkeen ”tuoteryhmät” alta. Monet tuotteet löytyvät myös tuotemerkeittäin ryhmiteltynä omasta valikostaan. Kun haluat lisätietoja tuotteesta tai tilata tuotteen, napsauta tuotetta. Siirrä se ostoskoriin napsauttamalla Lisää ostoskoriin –painiketta. Kun haluat katsoa ostoskoriasi tai lähettää tilauksen, napsauta ostoskoria, joka löytyy läheltä sivun oikeaa yläkulmaa Ennen kuin lähetät tilauksen, katso että korissasi on oikeat määrät oikeita tuotteita. Tuotteet ja kirjoittamasi tiedot säilyvät ostoskorissa, kunnes teet tilauksen, tyhjennät selaihistorian tai napsautat Tyhjennä ostoskori -painiketta. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

 

KIRJAUTUMINEN

Jos olet aikaisemmin tilannut tästä kaupasta ja ilmoittanut sähköpostisi, voit halutessasi kirjautua sisään järjestelmäämme. Osoitetietosi uuteen tilaukseen löytyvät järjestelmästämme. Kirjautua voi ihan sivun ylälaidassa olevasta linkistä tai ostoskorista sen jälkeen kun sinne on lisätty ainakin yksi tavara.


Käyttäjätunnus: sähköpostiosoite, jota olet käyttänyt.
Salasana:  lähetetty sinulle aiemmin

 

MAKSAJAN TIEDOT

Maksajan täytyy olla 18 vuotta täyttänyt henkilö. Alle 18-vuotias voi tilata huoltajan luvalla. Huoltaja on vastuussa alaikäisen tekemistä tilauksista. Voimme tarvittaessa tarkistaa tilaajan tilauskelpoisuuden ja perua tilauksen, jos se todennäköisesti jää lunastamatta.

Yritys / laitos: jos tilaat yksityishenkilönä, jätä tämä tyhjäksi

Puhelinnumero: on tärkeää ilmoittaa oikein, sillä posti lähettää matkapuhelimeen tekstiviestinä tavaran saapumisilmoituksen. Voimme myös soittaa tai tekstata numeroon, jos tilauksessasi on jotain poikkeuksellista. Numeroa ei käytetä mainontaan. Numeron ilmoittaminen on myös välttämätöntä, jos tilaat postiennakolla tai Everyday-laskulla.

Sähköpostiosoite: Tämä on samalla käyttäjätunnuksesi asiakastiliisi ja nykyisen ja edellisten tilaustesi seurantaan. Kirjoita osoite oikeassa muodossaan. Tilauksesi tiedot talletetaan ja tilausvahvistus lähetetään tällä sähköpostiosoitteella. Voit myöhemminkin tarkastella, mitä olet milloinkin tilannut. Tietojasi ei luovuteta Lahjakkaan ulkopuolelle. Jos et omista omaa sähköpostiosoitetta, kirjoita tähän esimerkiksi: xx@zzz.fi

Uutiskirje: 98 % asiakkaistamme valitsee jatkaa sähköisen uutiskirjeemme tilaajina. Uutiskirjeen tilaajat saavat arvokkaita etuja, joita muut eivät saa.

Toimitus eri osoitteeseen: valitse tämä, jos maksajan osoite ei ole sama kuin toimitusosoite.

 

VASTAANOTTAJAN TIEDOT

Yritys / laitos: jos vastaanottaja on yksityishenkilö, jätä tämä tyhjäksi

Puhelinnumero: on tärkeää ilmoittaa oikein, sillä posti lähettää matkapuhelimeen tekstiviestinä tavaran saapumisilmoituksen.

Sähköpostiosoite: Ilmoittaminen on vapaaehtoista. Tietoa ei luovuteta Lahjakkaan ulkopuolelle.

 

TOIMITUSTAVAT JA TOIMITUSKULUT

Nouto postista tai kirje (4,90 €)

Paketti on noudettavissa postistasi klo 16 jälkeen saapumispäivänään. Ilmoita tilauksesi yhteydessä kännykkänumero, johon posti lähettää paketin saapumisilmoituksen tekstiviestillä. Saapumisilmoituksia ei lähetetä kirjeitse. Postilaakkoon mahtuvat kirjeet kannetaan perille. Paketin kulkua voi seurata osoitteessa posti.fi lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi, kun tilaus on pakattu. Kirjeen kulkua ei voi seurata. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

Matkahuolto lähellä-paketti (6,50 €)

Lähellä-paketin noutopaikaksi voi valita Matkahuoltojen lisäksi minkä tahansa Siwa-, Valintatalo- tai Euromarket-myymälän. Paketin voi noutaa läheltä silloin kun itselle parhaiten sopii. Merkitse tilaukseesi matkapuhelinnumerosi, niin saat tekstiviestin heti kun paketti on noudettavissa. Paketin kulkua voi seurata osoitteessa matkahuolto.fi lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi, kun tilaus on pakattu. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

Posti tuo klo 8-14 (7,90 €)

Sopii työpaikalle tilattaviin lähetyksiin. Posti tuo paketin perille asti arkisin klo 8-14. Jakeluaikaan ei voi vaikuttaa. Jos paikalla ei olla, posti jättää saapumisilmoituksen ja voit noutaa paketin postistasi. Paketin kulkua voi seurata osoitteessa posti.fi lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi, kun tilaus on pakattu. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

Posti tuo sovittuna aikana (10,90 €)

Postista soitetaan ja sovitaan, milloin he tuovat paketin perille asti. Jakelu tapahtuu suuremmissa kaupungeissa arkisin klo 21 mennessä ja muualla klo 14 tai 17 mennessä. Sopii kotitalouksille. Paketin kulkua voi seurata osoitteessa posti.fi lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi, kun tilaus on pakattu. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

Postiennakkopaketti (12,90 €)

Perinteinen postiennakkolähetys. Maksat lähetyksen postissa, kun vastaanotat paketin. Huom! Mikäli et lunasta postiennakkolähetystä, laskutamme sinulta 20 euroa palautuskuluja emmekä lähetä sinulle jatkossa postiennakolla. Postiennakkotilauksessa pitää olla toimivat puhelin- ja sähköpostitiedot, jotta voimme tarkistaa henkilöllisyyden. Paketin kulkua voi seurata osoitteessa posti.fi lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi, kun tilaus on pakattu. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

Nouto Lahjakkaasta Pietarsaaresta (0,00 €)

Jos noudat tavarat varastoltamme Pietarsaaresta, maksa tilaus verkkokaupan kautta tai käteisellä paikan päällä. Pankkikortilla ei voi maksaa varastolla. Ota yhteyttä ja sovi etukäteen noutoaika. Aukiolomme vaihtelee päivittäin. Saat sähköpostia, kun tilauksesi on noudettavissa. Jos et saa sähköpostia, ota yhteyttä. Yleensä syynä on se, että olet kirjoittanut osoitteesi väärin.

 

MAKSUTAVAT

Vain ne maksutavat ilmestyvät näkyviin ostoskoriin, jotka on mahdollista valita kunkin toimitustavan yhteydessä.

 

Pankkitunnuksilla (pankit, luottokortit)

Maksu tapahtuu tilauksen yhteydessä pankkitilisi tunnuksilla tai luottokortilla. Maksu näkyy meillä heti ja tilaus lähtee saman tien jatkokäsittelyyn. Nordea, OP, Säästöpankit, Aktia, POP, Tapiola, Ålandsbanken, Sampopankki, Handelsbanken, S-pankki sekä Visa, Visa Electron ja Mastercard. Lisätietoa tästä maksutavasta löydät tämän sivun lopusta, kohdasta Paytrail (entinen Suomen Verkkomaksut).

 

Ennakkomaksu tilisiirtona

Tämä maksutapa sopii kaikille. Saat tilillepanotiedot kuvaruudullesi, josta voit kirjoittaa ne muistiin tai tulostaa. Toimitamme tuotteet, kun maksu näkyy tilillämme. Maksusuorituksen siirtymiseen kuluu 0-2 pankkipäivää.

 

Everyday-luotolla tai osamaksulla

Maksat Everyday-luotolla koko laskun yhdellä kertaa seuraavan kuukauden lopussa eli saat keskimäärin 45 päivää korotonta maksuaikaa. Everyday lähettää sinulle laskun noin 2-3 viikkoa ennen eräpäivää. Sinulla on mahdollisuus myös osamaksuun. Kuukausierissä minimisuoritus on 1/5 laskun loppusummasta, eräpäivän jälkeen avoimelle saldolle lasketaan 5% kuukausikorkoa. Todellinen vuosikorko tyypilliselle 500 euron luottomäärälle on 48,52%. Laskun maksun yhteydessä voit valita maksatko ostoksen osamaksulla vai korottomasti ja ilman lisäkuluja kerralla eräpäivään mennessä.

Näin maksat Everyday-luotolla:

1. Valitse Everyday maksuvaihtoehdoksi
2. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksillasi
3. Hyväksy maksu

Kirjaudut palveluun omilla pankkitunnuksillasi, joten Everyday-luotto on vain yksityishenkilöille. Kaikkien muiden pankkien paitsi POP ja Ålandsbanken tunnukset toimivat. Voit myös tunnistautua mobiilivarmenteella. Luottotiedot tarkistetaan automaattisesti OPR-Vakuus Oy:n toimesta. Tilaaminen luotolla ei valitettavasti onnistu jos luottotiedot eivät ole kunnossa. Myös toimitusosoitteen on oltava omasi.

Everydayn luottoraja on vähintään 300 euroa uusille Everydayn asiakkaille. Luoton hyväksyminen näkyy Lahjakkaassa heti ja tilaus lähtee saman tien jatkokäsittelyyn. Mikäli sinulla on kysyttävää luoton myöntämisestä, ota yhteyttä Lahjakkaaseen tai suoraan Everydayn asiakaspalveluun puhelin: 020 741 2030 arkisin klo 9 – 20 tai sähköpostitse: asiakaspalvelu@everyday.fi.

Maksettaessa Everyday-verkkomaksulla Lahjakas.fi toimii tuotteiden ja palveluiden myyjänä ja vastaa tuotteiden toimituksista sekä niihin liittyvistä reklamaatioista. Everyday-verkkomaksu toimii maksutapana, laskuttaa asiakasta ja on maksun saaja. Lisätietoja www.everyday.fi/verkkomaksu

 

Postiennakko

Perinteinen postiennakkolähetys. Maksat lähetyksen postissa, kun vastaanotat paketin. Huom! Mikäli et lunasta postiennakkolähetystä, laskutamme sinulta 20 euroa palautuskuluja emmekä lähetä sinulle jatkossa postiennakolla. Postiennakkotilauksessa pitää olla myös puhelin- ja sähköpostitiedot, jotta voimme tarkistaa henkilöllisyyden.

 

Laskulla kunnille ja seurakunnille

Toimitamme kuntien ja kuntayhtymien laitoksille, seurakunnille ja yksityisille päiväkodeille laskuun 14 päivää netto. Varsinainen lasku toimitetaan tavaran mukana tai erilliseen laskutusosoitteeseen.

 

Käteisellä

Käteisellä voi maksaa ainoastaan noutotilauksen. Nouto tapahtuu Lahjakkaasta, Pietarsaaresta.

 

ERITYISTOIVEET

Tähän voit kirjoittaa tilaukseen tai tuotteisiin liittyviä tietoja, kysymyksiä tai palautetta; esimerkiksi minä päivänä toimituksen pitää olla perillä.

 

LISÄTILAUKSET JA TILAUKSEN MUUTTAMINEN

Jos haluat muuttaa tilausta tai lisätä siihen tavaraa, ota mahdollisimman pian yhteyttä mielellään soittamalla ensin. Mikäli tilaustasi ei olla ehditty postittaa, lisätilauksesta ei peritä uutta toimitusmaksua.

 

JOS OSTOSKORI EI TOIMI

Tietokoneen Cookies-tuen ( = evästeiden hyväksyminen ) pitää olla päällä, jotta tilaaminen ostoskoria käyttäen onnistuu. Cookies-tuki käynnistyy, kun selaimen Internet-astuksista valitaan tietosuojataso, joka hyväksyy evästeet. Jos tilaaminen ei onnistu ostoskoria käyttäen, voit soittaa tai lähettää tilauksen sähköpostilla.

 

TILAUKSET ULKOMAILLE

Tee tilaus sähköpostilla.

 

TILAUSVAHVISTUS JA TILAUSSEURANTA

Kun tilaat ostoskoria käyttäen ja ilmoitat sähköpostiosoitteesi, saat automaattisen tilausvahvistuken ja pääset tarkistamaan, milloin maksu on tullut perille ja milloin tavara on toimitettu. Kirjoita osoite oikeassa muodossaan. Voit myöhemminkin tarkastella, mitä olet milloinkin tilannut, sillä sähköpostiosoitteellasi tehdyt tilaukset säilyvät järjestelmässämme asiakastililläsi. Yleisin syy siihen, että tilausvahvistus ei saavu sähköpostiisi, on sähköpostiosoitteen kirjoittaminen väärin. Tarkista oikeinkirjoitus ennen tilauksen lähettämistä, sillä jälkikäteen sähköpostiosoitetta ei voi vaihtaa.

 

VAIHTO TAI PALAUTUS

Ota AINA yhteyttä Lahjakkaaseen, ennen kuin palautat tuotteen! Emme palauta maksamiasi lähetyskuluja, jos asiasta ei ole sovittu etukäteen. Tuotteilla on 90 vrk:n palautusoikeus. Tuotteen pitää olla alkuperäispakkauksessa, käyttämätön ja pesemätön. Pakkaa tuotteet siten, että pakettiin ei jää tyhjää tilaa. Laita palautettavan lähetyksen mukaan lappu, jossa on yhteystietosi ja kerro mitä palauttamisen suhteen on sovittu. Tämä nopeuttaa ja varmistaa asian käsittelyä.

 

Vaihto

Ota AINA yhteyttä Lahjakkaaseen, ennen kuin palautat tuotteen! Emme palauta maksamiasi lähetyskuluja, jos asiasta ei ole sovittu etukäteen. Kun palautus tehdään antamiemme ohjeiden mukaan, on se asiakkaalle maksutonta. Kun haluatte jotakin muuta palautetun tavaran tilalle, perimme toimituskulun uusista tuotteista. Vaihdon ollessa kyseessä ehdotamme yleensä, että palautatte tavaran omalla kustannuksellanne käyttäen osoitetta:

T:mi Anna-Maria Pokela
Idmaninkatu 31
68600 PIETARSAARI

ja me puolestamme lähetämme uudet tavarat täältä sinulle meidän kustannuksellamme. Mikäli vaihdossa haluamasi tuotteet ovat kalliimpia kuin alkuperäiset, maksat erotuksen. Mikäli taas vaihdossa haluamasi tuotteet ovat halvempia kuin alkuperäiset, maksamme erotuksen tilillesi eli lähetä vaihdettavien tuotteiden mukana tilinumerosi.

 

Palautus

Ota AINA yhteyttä Lahjakkaaseen, ennen kuin palautat tuotteen! Emme palauta maksamiasi lähetyskuluja, jos asiasta ei ole sovittu etukäteen. Jos palautat tuotteen, etkä halua mitään sen tilalle, ilmoita palautuksen yhteydessä tilinumerosi, jonne palautamme rahan. Sinun ei tarvitse maksaa postimaksua, kun käytät alla olevaa asiakaspalautusosoitetta:

Asiakaspalautus
Kivikangas Oy
Infokoodi: Pokela
sopimus 600178
68601 Pietarsaari

 

PAYTRAIL, entinen SUOMEN VERKKOMAKSUT

Paytrail Oy, y-tunnus: 2122839-7
Ohjelmakaari 10
40500 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Mikäli maksatte Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Lahjakas.fi toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oy.

Paytrail Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oy on myös maksun saaja.

Paytrail-tili

Paytrail säästää sinut toistuvilta toimitus- ja maksutietojen syöttämisiltä verkko-ostoksilla. Rekisteröidy ja liitä korttitietosi (debit tai credit) käyttäjätiliisi vain kerran. Jatkossa vahvistat ostoksesi tuhansissa eri verkkokaupoissa yksillä tunnuksilla. Palvelu on ilmainen.

Näin se toimii

1. Siirry verkkokaupassa maksamaan ostoksesi. Luo ilmaiset Paytrail-tunnukset maksun yhteydessä, tunnistaudu pankkitunnuksillasi ja jatka maksamaan.

2. Lisää maksukortti (debit tai credit). Kortin tallentaminen ja maksaminen on turvallista.

Tiedot tallentuvat turvallisesti Paytrailin palveluun. Voit kirjautua milloin vain käyttäjätilillesi uudestaan Paytrail.comissa ja tutustua ostohistoriaasi sekä hallinnoida käyttäjätietojasi. Jatkossa vahvistat ostoksesi yksillä tunnuksilla tuhansissa eri verkkokaupoissa!

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830